Tuesday, February 22, 2011

Habis test semalam, aku menarik nafas tanda lega. Result macam mana nanti itu belakang cerita. Aku pusing belakang kiri kanan tengok jawapan budak-budak lain yang belum hantar lagi, macam haram punya perfect. Aku tengok atas meja diorang bersepah "toyol" masing-masing. Henfon ada, gajet-gajet canggih ada, notes ada, photocopy slide pun ada. Awat tak bawak sekali DSLR tu, lagi clear gambar slide tu. (menganjeng.heh). Mungkin sebab tu carrymarks aku jarang highest, dan mungkin sebab tu susah untuk aku nak dapat pointer hebat-hebat sebab aku struggle-struggle pun, susah untuk aku nak outdo diorang yang dah jauh kedepan dari aku in terms of carrymarks. Haha. Dan dan aku ni. Padahal entah-entah diorang memang study gila-gila and masa final muntahkan semua yang dah belajar tu, siapa tahu kan.

Moral of the story dekat sini (perlu ke ada moral dekat setiap story? haha) aku bukan nak bangga aku tak guna toyol, cuma kadang-kadang the urge untuk aku meniru ada dekat situ, sebab feels left at a disadvantage. Yela, orang lain semua meniru, lepas tu result gempak, kau yang tak meniru ni result biasa-biasa je. Assignment itu lain cerita. Memang lecturer bagi supaya kau balik buat & cari jawapan dalam apa jua cara sekali pun. Ini test, quiz ni semua aku rasa lain sikit la kalau nak meniru. Besides, semakin aku respect a certain lecturer, semakin the sense of dignity and loyalty is there towards him or her.

Sama jugak macam bila dalam class. Despite of macam mana mengantuk sekali aku pun, atau macam mana bosan subject tu pun, I'll try my best to keep awake atau paling tidak pun show a minimum amount of interest pasal lecture tu. Bukan apa, rasa at some point, mesti semua orang pernah rasa bukan senang nak diri dekat depan tu nak bercakap depan orang ramai for at least 2 hours. Rupanya ada hikmah sebab aku tak kaya nak ada touch screen gadget yang ada games apps best-best. Kalau tak mesti aku pun tergugat nak main game dalam class. Ok, finally (ini betul last) , the bottom line is still respect. Ingat lagi dulu masa sekolah Foon Yew kalau nak minum air pun kena mintak permission tau angkat tangan tanya cikgu.

#terasake (Haha. Sorry ai noob twitter. pfft)

No comments:

Post a Comment

XOXOXO