Monday, February 7, 2011

Kerana tangan hati merana.

Kenapa tangan? Sebab tangan aku gatal pi bukak wall diorang, tengok-tengok masing-masing sama ada dah berbahagia atau sedang menuju ke arah kebahagiaan. Aku tak tau mana salah aku sebab semua tak kekal lama. Semua? Haha. Cara cerita macam banyak benor. Tapi itulah. Aku pelik, aku selalu berfikir, sebab kalau dapat cari salah aku nak betulkan salah aku. Aku boleh lah kira banyak kawan la jugak. Banyak kawan laki pulak tu. Sampaikan diorang dah anggap aku one of the "brothers". Macam mana benda ni boleh start, sebab masa trip Part 2 dulu tu, diorang tanya apa ciri-ciri seorang braders? Aku pun gurau selambalah cakap pakai bra. Start dari situ sampai sekarang. Aku suka. Tak banyak cerita dengan diorang ni. Tapi diorang tak jugak lupa aku perempuan. Tapi aku layankan je ikut diorang usha perempuan. Takde lah sampai aku bernafsu pulak. Haha.

Sebab ni ke relationship aku tak tahan lama? Tapi kenapa bila berkawan cakap suka kawan dengan aku sebab aku tak banyak cerita, aku tak pandai nak merengek, merajuk bagai. Tapi semua tu tipukan. Last-last semua cari macam tu jugak. Tau. Aku ni dah la tak pandai melawa bagai, skirt selai pun takde, dating pakai tshirt, jeans jugak.

Aku ingat ada sekali kita dah janji nak keluar makan, sekali kau kena kerja, kena ganti orang yang tak datang. Aku memanglah hampa, tapi aku lagi kesiankan kau, jadi aku batalkan niat aku nak tergedik-gedik nak merajuk.

Aku pun ingat masa kita janji nak jumpa. Kau cakap kereta takde masa tu, moto pun ada orang guna. Aku cakap aku tak kesah kita naik bus pun boleh, asalkan kita dapat jumpa.

Aku sedar. Benda-benda yang aku buat macam ni buatkan diorang tak bersungguh nak dapatkan aku. Aku too easy for them. Kencing la semua apa yang cakap sebelum-sebelum ni. Kau orang lagi suka perempuan yang menyusahkan kau, sanggup bersusah payah lepas tu perempuan tu buat pe'el nak buat cerita sedih, padahal aku ada je dekat sini. Takpe la.

I guess second best is all that I will ever know. Sigh. =(

2 comments:

  1. eh tade la comment kte. haaaa. tape la. tulis blk. hmm. neway, i used to felt, xactly like u feflt. seyeslyy. back then.. i used to b the 'bestfren' type, rather than the 'girlfriend' type. no body see me like one kot. hmm. pathetic sungguh hidupku dlu. n merajuk.. marah.. kkdg rasa mcm diri ni lembut sgt. ta reti nak marah. tp hakikat nye makan hati. kan? being r/ship is great. having sum1 by urside al the time. but going through all of it, mmerlukan hati yg cekal ang kental. seyesly. maybe, hurts are meant for us to learn lesson. maybe u had to learn more. n someday, someone sees what in u.. n cherish it. k? jgn sedeyh2. tau? :))

    ReplyDelete

XOXOXO